تبلیغات شما در شیرازی شو
صفحه اصلی > جاذبه گردشگری شیراز : موزه سنگ | گوهر دریای نور شیراز

موزه سنگ | گوهر دریای نور شیراز

تاریخچه موزه سنگ و گوهر

در وسط معروف ترین باغ شیراز ارم موزه ای وجود دارد که گوهرها و سنگ های قیمتی را به نمایش می گذارد در دهه اخیر موزه ای وجود دارد که گوهرها و سنگ های قیمتی را به نمایش می گذارد.

چرا بازدید از موزه سنگ و گوهر دریای نور پیشنهاد می شود؟

بسیاری از سنگ های قیمتی در موزه سنگ و گوهر دریای نور شیراز به نمایش گذاشته شده که یکی از جاهای دیدنی شیراز است بعد از

چرا بازدید از موزه سنگ و گوهر دریای نور پیشنهاد می شود؟

موزه سنگ و گوهر تهران،در اینجا حدود 140 نوع سنگ و گوهر تزیینی را می توانید ببینید این موزه در یکی از زیباترین باغ های ایران قرار دارد که سنگ های موجود در موزه از معادن ایران و سایر کشورها جمع آوری شده است.

تاریخچه موزه سنگ و گوهر؟

تاریخچه موزه سنگ و گوهر

عمارت داخل باغ ارم در دوره قاجار ساخته شده و معمار آن کسی جز معمار معروف شیرازی حاج محمد حسن خان نبوده است تاریخ دقیقی از تاریخ ساخت باغ ارم در دست نیست،اما گفته می شود در دوره سلجوقیان است.با این حساب سنگ هایی که نتیجه زحمات 20 ساله مهندس نادر صنعانی و حمایت مسئولین دانشگاه شیراز میباشد در لابه لای چنین تاریخی را به نمایش گذاشته اند  به گزارش مجله جام جم، این موزه در سال 1388 در طبقه همکف ساختمان اصلی باغ ساخته شد.

در موزه سنگ و گوهر دریای نور شیراز از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

در موزه سنگ و دریای نور شیراز از چه چیزی می توان بازدید کرد؟

اگرچه امکان بازدید از قسمت های مختلف ساختمان وجود ندارد،اما موزه 300 متری این بنا که در طبقه همکفش میباشد بیش از 140 نوع سنگ قیمتی گوهر و نیمه قیمتی را به نمایش می گزارد که برخی از این ها بسیار کمیاب هستند در میان سنگ های قیمتی این مجموعه می توانید نمونه های زیبایی از که با،الماس،یاقوت و زمرد را بیابید از بین سنگ های نیمه قیمتی هم فیروزه،عقیق و جاسپر اشاره می کنیم

در گالری این موزه دست ساخته های زیبایی از سنگ ها مثل انواع زیور الات ارائه شده و حتی نحوه تراش سنگ به افراد بازدید کننده اموزش داده می شود گوشواره ها،انگشترها،گردنبندها و دستبندهای زیبایی در ویترین شیشه ای این موزه به نمایش گذاشته شده است که نمی توان در مقابل آن ها مقاومت کرد و از زیبایی آن ها راضی نبود.

پس از تماشای مجموعه موزه،می توانید در باغ زیبا و زیبای ارم قدم بزنید یا از مغازه های متعدد این باغ سوغاتی بخرید اگر می خواهید در فرهنگ این شهر بیشتر غرق شوید،یکی از لباس های سنتی پیشنهادی را بپوشید و از خود عکس بگیرید.در ضمن بدون خوردن فالوده شیرازی از این باغ رویاها خارج نشوید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه سنگ و گوهر دریای نور چه قدر است؟

مانند هر موزه دیگری برای دیدن این مجموعه ارزشمند باید هزینه پرداخت کنید و این هزینه را برای ورودی باغ باید پرداخت کنید علاوه بر بازدید از موزه،باید فرصت گشت و گذار در باغ ارم شیراز به مساحت 11000 متر مربع را نیز داشته باشید بنابراین بعید است که در کمتر از ۲ ساعت بتوانید از این مجموعه لذت ببرید

فصل مناسب برای بازدید از موزه سنگ و گوهر دریای نور چه زمانی است؟

اگرچه هر فصلی می‌تواند برای بازدید از موزه‌ها مناسب باشد،اما از آنجایی که باغ باشکوه ارم در بهار به اوج خود می‌رسد،ماه‌های بهار بهترین زمان برای بازدید از این مکان میباشد.

چگونه به موزه سنگ و گوهر دریای نور برویم؟

نزدیک ترین ایستگاه مترو به موزه سنگ و گوهر دریای نور شیراز ایستگاه نمازی میباشد که حدود ۱ کیلومتر از باغ فاصله دارد و باقی مانده مسیر را باید باتاکسی بروید.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک آزادی شیراز:‌ ۲.۲ کیلومتر
ارگ کریم خان زند شیراز: ۳.۴ کیلومتر
سرای مشیر شیراز:‌ ۵ کیلومتر
آرامگاه حافظ شیرازی: ۵ کیلومتر
آرامگاه سعدی شیراز: ۷.۷ کیلومتر

mohammad80

«پست قبلی

پست بعدی»

پست های مرتبط

هتل بزرگ رز شیراز

مهمانان بالای 8 سال به عنوان بزرگسال محسوب می‌شوند. خردسالان 0 تا…

شاهچراغ شیراز

در میان جاهای دیدنی شیراز حرم حضرت شاهچراغ شیراز همچون ستاره ای…

آرامگاه خواجوی کرمانی شیراز

گردشگران داخلی و خارجی شیراز را مقصدی محبوب می دانند دیدنی های…

دیدگاهتان را بنویسید