تبلیغات شما در شیرازی شو
صفحه اصلی > جاذبه گردشگری شیراز : خانه زینت الملک شیراز

خانه زینت الملک شیراز

عکس خانه زینت الملک شیراز

خانه زینت الملک شیراز یکی از زیباترین و ارزشمندترین آثار معماری قاجاری در شیراز است.این خانه در سال ۱۲۹۰ هجری قمری توسط علی محمد خان قوام الملک دوم برای همسرش زینت الملک ساخته شد.خانه زینت الملک اکنون به عنوان موزه و مرکز هنرهای سنتی استفاده می‌شود و یکی از جاهای دیدنی شیراز است.

فرزندان زینت الملک

زینت الملک دارای چهار فرزند بود دو پسر به نام‌های محمدرضا خان قوام الملک سوم و علی خان قوام الملک چهارم و دو دختر به نام‌های منصوره خانم و هما خانم.

پلان خانه زینت الملک شیراز

خانه زینت الملک شیراز دارای یک پلان چهارگوش است و در دو طبقه ساخته شده است طبقه همکف شامل هشتی حیاط، ایوان،اتاق‌های نشیمن و پذیرایی،آشپزخانه و انبار است.طبقه اول شامل اتاق‌های خواب،حمام و سرویس بهداشتی است.

زندگینامه زینت الملک

زینت الملک در سال ۱۲۷۰ هجری قمری در شیراز متولد شد او دختر محمد خان قوام الملک دوم یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین حاکمان فارس در دوره قاجار بود زینت الملک زنی نیکوکار و خیر بود و همیشه به کمک به نیازمندان می‌پرداخت او همچنین علاقه زیادی به هنر داشت و در زمینه شعر و موسیقی تبحر داشت.

رستوران خانه زینت الملک شیراز

در خانه زینت الملک شیراز یک رستوران سنتی با نام رستوران سنتی زینت الملک وجود دارد که در آن می‌توانید غذاهای سنتی شیرازی را میل کنید.این رستوران دارای فضایی زیبا و دلنشین است و منوی آن شامل انواع غذاهای ایرانی،فرنگی و فست فود است.

مجسمه های خانه زینت الملک شیراز

در خانه زینت الملک شیراز مجسمه‌های مختلفی از شخصیت‌ های تاریخی و فرهنگی ایران وجود دارد این مجسمه‌ها توسط هنرمندان برجسته ایرانی ساخته شده‌اند و جلوه خاصی به خانه زینت الملک شیراز بخشیده‌اند.

عکس خانه زینت الملک شیراز

شما میتوانید با این نما های زیبای که خانه زینت الملک شیراز دارد خاطرات زیبای را ثبت کنید ولذت ببرید.خانه زینت الملک شیراز یکی از زیباترین و باشکوه ترین خانه های تاریخی ایران است که در شهر شیراز قرار دارد.

عکس نمای بیرونی خانه زینت الملک

تصویر نمای بیرونی خانه زینت الملک

عکس حیاط خانه زینت الملک

تصویر حیاط خانه زینت الملک

عکس یکی ازاتاق های خانه زینت الملک

تصویر یکی از اتاق‌های خانه زینت الملک

تصویر یکی از مجسمه‌های خانه زینت الملک

تصویر یکی از مجسمه‌های خانه زینت الملک

معماری خانه زینت الملک

خانه زینت الملک شیراز یکی از زیباترین نمونه‌های معماری قاجاری در ایران است این خانه با استفاده از مصالحی مانند آجر، گچ،کاشی و چوب ساخته شده است نمای بیرونی خانه با آجرهای قرمز رنگ تزئین شده است و درهای و پنجره‌ های آن با شیشه‌های رنگی آراسته شده‌اند.

حیاط خانه زینت الملک شیراز یکی از زیباترین بخش‌های آن است این حیاط دارای یک حوض بزرگ در وسط است که با آب نما های زیبا تزئین شده است.اطراف حیاط نیز با درختان و گل‌ های زیبا احاطه شده است.

در اطراف حیاط،اتاق‌های مختلفی قرار دارند که هر یک با تزئینات منحصر به فرد خود جلوه خاصی دارند.اتاق‌ها با گچ‌ بری‌ های زیبا،کاشی‌کاری‌های رنگارنگ و شیشه‌های رنگی تزئین شده‌اند.

مجسمه‌های خانه زینت الملک

در خانه زینت الملک شیراز مجسمه‌های مختلفی از شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی ایران وجود دارد.این مجسمه‌ها توسط هنرمندان برجسته ایرانی ساخته شده‌اند و جلوه خاصی به خانه زینت الملک شیراز بخشیده‌اند.

برخی از این مجسمه‌ها عبارتند از:

  • مجسمه حافظ،شاعر بزرگ ایرانی
  • مجسمه سعدی،شاعر بزرگ ایرانی
  • مجسمه فردوسی،شاعر بزرگ ایرانی
  • مجسمه نیما یوشیج،شاعر معاصر ایرانی
  • مجسمه محمدرضا شجریان،خواننده بزرگ ایرانی

توصیه‌ها برای بازدید از خانه زینت الملک

اگر قصد دارید از خانه زینت الملک شیراز دیدن کنید،توصیه می‌کنیم در فصل بهار یا پاییز به شیراز سفر کنید این دو فصل از سال بهترین زمان برای بازدید از خانه زینت الملک شیراز هستند زیرا هوا معتدل است و ازدحام جمعیت کمتر است.

همچنین توصیه می‌کنیم در ساعات اولیه صبح یا بعد از ظهر به خانه زینت الملک شیراز بروید تا از شلوغی جمعیت جلوگیری کنید.

در هنگام بازدید از خانه زینت الملک شیراز،حتماً از لباس‌های راحت و مناسب استفاده کنید همچنین بهتر است کفش‌های بدون پاشنه بپوشید تا بتوانید به راحتی در خانه حرکت کنید.

در پایان بازدید از خانه زینت الملک شیراز،می‌توانید از رستوران سنتی زینت الملک برای صرف غذا استفاده کنید.در این رستوران می‌توانید غذاهای سنتی شیرازی را با طعمی بی‌نظیر میل کنید.

سخن آخر

“خانه زینت الملک شیراز یکی از جاذبه های گردشگری مهم شیراز است که ارزش بازدید را دارد.این خانه علاوه بر زیبایی و ارزش تاریخی،می‌تواند به عنوان یک منبع آموزشی برای آشنایی با هنر های سنتی ایرانی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

mohammad80

پست های مرتبط

هتل بزرگ رز شیراز

مهمانان بالای 8 سال به عنوان بزرگسال محسوب می‌شوند. خردسالان 0 تا…

شاهچراغ شیراز

در میان جاهای دیدنی شیراز حرم حضرت شاهچراغ شیراز همچون ستاره ای…

آرامگاه خواجوی کرمانی شیراز

گردشگران داخلی و خارجی شیراز را مقصدی محبوب می دانند دیدنی های…

دیدگاهتان را بنویسید