تبلیغات شما در شیرازی شو
صفحه اصلی > جاذبه گردشگری شیراز : مرکز خرید خلیج فارس شیراز

مرکز خرید خلیج فارس شیراز

مرکز خرید خلیج فارس شیراز

مرکز خرید خلیج فارس شیراز یکی از جاذبه های دیدنی شیراز است که توجه گردشگران را به خود جلب می کند اگر قصد سفر به شیراز را دارید توصیه می کنیم بازدید از این مجموعه را فراموش نکنید پس از توقف در حافظیه و زدن تفالی می توانید از مرکز خرید خلیج فارس شیراز نیز دیدن کنید.این مجتمع دومین مرکز خرید بزرگ ایران هفتمین مرکز خرید بزرگ خاورمیانه و دوازدهمین مجتمع تجاری بزرگ جهان محسوب می شود تا اینکه مشهور بودن شیراز به ارامگاه سعدی شیراز و آرامگاه حافظیه شیراز وابسته نباشد.در این مطلب شما عزیزان را با این مرکز آشنا می کنیم.

مرکز خرید خلیج فارس شیراز دقیقا کجاست؟

مرکز خرید خلیج فارس شیراز دقیقا کجاست؟

مجموعه خلیج فارس در 15 کیلومتری شمال غربی شیراز و دقیقا در ابتدای ورودی شهر صدرا میباشد.اگر شما هم مثل من فکر می‌کنید که مراکز خرید یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هر شهری هستند،می‌توان گفت که “مرکز خرید خلیج فارس شیراز” یکی از جالب‌ترین و معروف‌ترین فروشگاه‌های ایران و خاورمیانه است.

مرکز تجاری خلیج فارس شیراز

معرفی کامل مرکز خرید خلیج فارس شیراز

این مکان در فروردین ۱۳۹۲ برای شیرازی ها و سایر گردشگران ساخته شده است هدف از ساختن این مجتمع  ایجاد مکانی زیبا برای تفریح،تجارت،فرهنگ و ورزش است.مرکز خرید خلیج فارس شیراز دارای 7 بلوک میباشد که تعداد 2500 فروشگاه هایپرمارکت سینما هتل پنج ستاره و باشگاه بدنسازی را در خود جایی داده است.

معماران در ساخت این مرکز بی توجه به تاریخ نبوده اند معماری خلیج فارس شیراز بازتابی از دوران هخامنشیان است که یادآور تاریخ این شهر قدیمی در تخت جمشید است.به جرات می توان گفت تمام المان های که در این مکان به کار رفته از از مبلمان گرفته تا لامپ استفاده شده از اثار قدیمی و تاریخی هخامنشیان است در ورودی این مجتمع تجاری ستون های بزرگی شبیه به ستون های تخت جمشید وجود دارد که نشان می دهد معماران این بنا علاقه زیادی به تاریخ شیراز در ایران دارند البته فکر نکنید که تنها فضای داخلی این مجتمع زیبا ساخته شده است نمای بیرونی مرکز خرید خلیج فارس شیراز بسیار زیبا و جذاب است.حوض ها و ابنماهای زیادی به خصوص ابنمای اب و اتش در بیرون از مجتمع وجود دارد د که توجه تماشاگران و گردشگران را به خود جلب می کند.

جز به جز مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز

مرکز خرید خلیج فارس شیراز دارای ۲۵۰۰ فروشگاه میباشد که هر فروشگاهی دارای بازار های متوعی میباشد بازار های فرش ایرانی در این مکان هنر ایرانیان را به رخ جهان می کشند که از معروف ترین بازار های فرش این مجموعه بازار اول و ودوم ابریشم میباشد.

از دیگر بازار های مهم این مجتمع فروشگاه جام جم 1 میباشد که خودش به دو قسمت تقسیم شده این فروشگاه در قلب مجتمع تجاری میباشد که بانک ها صرافی ها و کافه ها را در خودش جای داده است.

از آنجایی که شیراز به بندرهای گمرکی جنوب ایران مثل قشم و گناوه نزدیک میباشد محصولاتی که در فروشگاه به فروش می رسند دارای قیمت مناسبی دارند.
این مجتمع بزرگ‌ترین هایپراستار شهر شیراز و بازار جهان نما را دارد.این مجموعه سال 98 بهره برداری شد و مانند شعبه های دیگر هایپر استار تنوع محصولات زیادی دارد.

برند_های معروف را بخرید!

برند‌های معروف را بخرید!

این مجموعه دارای فروشگاه های زیادی است که در آن پوشاک بچه گانه،زنانه،مردانه،اکسسوری،شال و روسری،کیف،کفش و لوازم ورزشی می فروشند.برندهای معروف تجهیزات ورزشی مانند آدیداس، پوما،نایک و غیره در این مجموعه به فروش می رسد.در خرداد ماه سال ۱۳۹2 یک شهربازی سرپوشیده در این مجموعه به نام ایران لند افتتاح شد.این شهربازی از پیشرفته ترین کامپیوتر و شبیه ساز بهره می برد و یکی از بزرگترین شهربازی های سرپوشیده در ایران به حساب می اید شهربازی ایرانلند دارای 133 بازی مختلف مناسب برای تمامی سنین می باشد و می توانید ساعت ها در کنار خانواده خود سرگرم شوید.

در این شهربازی می توانید سینمای چهار بعدی،بازی های کانتر مثل جیروپ آتش‌نشان،ترن هوایی اتاق تولد و بازی‌های مشهور را می‌توانید در این شهر بازی پیدا کنید اگر هنوز کودک درونتان خاموش نشده ابن مکان به شما پیشنهاد می شود

در بلوک هفتم مرکز خرید خلیج فارس شیراز دارای امکانات تفریحی و ورزشی فراوانی است این بلوک دارای سالن بولینگ با 14 مسیر استاندارد و 2 مسیر مسابقه می باشد.همچنین یک سالن بیلیارد با 16 میز برای علاقه مندان به اسنوکر وجود دارد.

تور شکم گردی در دومین مال بزرگ در ایران

اگر بعد از گشت و گذارتان و انجام دادن خریدها در مرکز خرید خلیج فارس شیراز خسته و گرسنه شدید نیازی نیست به بیرون از مجموعه بروید این مجموعه تجاری دارای 18 رستوران با منوی غذاهای سنتی ایرانی و بین المللی،13 رستوران فست فود و 24 کافه با منوی کامل نوشیدنی های سرد و گرم می باشد.

اگر می خواهید غذا و غذاهای جدیدی پیدا کنید،این مجموعه مکان خوبی برای شماست.

در نزدیکی بازار الماس 1 رستوران ها و کافه های خوبی وجود دارد که مکان خوبی برای استراحت شماست.

فست فود فودلند در بلوک هفتم این مجموعه در سالنی زیبا به مساحت 3 هزار متر مربع با ظرفیت بیش از 2 هزار نفر منتظر شماست.

در رستوران های این مرکز می توانید طعم ها و غذاهای مختلف را پیدا کنید و حتی از مهمانان خود پذیرایی کنید.

سینمای شهر آفتاب!

این مجموعه دارای 6 سالن سینما میباشد که توسط گروه مععاری اشعری طراحی شده و نامزد نهایی جایزه بین‌المللی معماری خاورمیانه در سال ۲۰۱۹ میباشد.

mohammad80

پست های مرتبط

هتل بزرگ رز شیراز

مهمانان بالای 8 سال به عنوان بزرگسال محسوب می‌شوند. خردسالان 0 تا…

شاهچراغ شیراز

در میان جاهای دیدنی شیراز حرم حضرت شاهچراغ شیراز همچون ستاره ای…

آرامگاه خواجوی کرمانی شیراز

گردشگران داخلی و خارجی شیراز را مقصدی محبوب می دانند دیدنی های…

دیدگاهتان را بنویسید