تبلیغات شما در شیرازی شو

باغ ملی شیراز

باغ ملی شیراز

برای اولین بار نام شیراز در لوح گلی ایلامی که به 4000 سال قبل باز می گردد امده و به اسم شهر شعر و گل و بلبل شهرت یافته است،اکنون این شهر پذیرای گردشگران زیادی می باشد.با شیرازی شو باشید تا بیشتر با باغ ملی شیراز آشنا شوید.

معرفی پارک ملی شیراز

معرفی پارک ملی شیراز

باغ ملی شیراز یکی از باغ ها و جاهای دیدنی شیراز است که در چهارراه حافظیه واقع شده است اراضی این منطقه در قرن هشتم صحرای مصلای و جعفراباد بود که به مرور زمان به ساختمان‌ها و بناهای مسکونی تبدیل و بخشی از آن به باغ ملی تبدیل شده است.وجود این باغ در مقابل آرامگاه حافظ یادآور کویر روح افزا جعفرآباد و مصلی قدیمی شیراز میباشد.

 

باغ ملی شیراز کجاست

باغ ملی شیراز در چهارراه حافظیه و از ناحیه جنوبی به بیمارستان شهید دستغیب و از ناحیه شرقی تا ورزشگاه حافظیه واقع شده است برای رفتن به این باغ می توانید از تاکسی یا ماشین شخصی استفاده کنید،در فلکه گاز همه تاکسی ها به خافظیه می روند اگر قصد استفاده از خودروی شخصی را دارید،از نزدیک دروازه قرآن وارد بلوار هفتنان شوید و پس از 500 متر به راست بپیچید و وارد خیابان چهل مقام شوید این مسیر را ادامه دهید تا به چهارراه ادبیات برسید در چهارراه ادبیات حافظیه و {باغ ملی شیراز} را می بینید.

تاریخچه باغ ملی شیراز

 

تاریخچه باغ ملی شیراز

درخت کهن سال باغ ملی نشان دهنده قدمت و دلیل حافظ برای توصیف زیبایی آن است در سال 1315 خورشیدی این باغ بهسازی شد در جنوب این باغ در زمان قاجار قبرستانی به نام «جوان آباد وجود داشت که به بقعه علی بن حمزه (ع) می رسید این آرامگاه در سال 1316 بازسازی شد و به بخش مهمی از باغ تبدیل شد.

تاریخچه باغ ملی شیراز1

این باغ تا سال ۱۳۶۵ به‌عنوان باغ وحش بود اما بعد از انتقال وحش به آب باریک باغ را بازسازی کردند و در آنجا درختان نارنج کاشتند.در اردیبهشت هر سال بوی عطر بهار نارنج  این باغ فضایی بهشتی ایجاد می کند در سال‌های اخیر«شهرداری شیراز» بازسازی اساسی این باغ را انجام داده و آبنمای زیبایی در مرکز آن قرار داده است.

تاریخچه باغ ملی شیراز 2

تندیس ورودی باغ ملی شیراز بعد از گذشت مدت کوتاهی از نصب با اصلاحِ بخشی از نمای کلی روبه‌رو شد.این تندیس بعد از گذشت دوماه و نیم در ورودی باغ ملی شیراز که ورودی پارک کودک این پارک نیز می باشد و توجه همه رهگذران را به خود جلب می کند.

تندیسی که در نهایت بخشی از ان بریده و این مجسمه با مشاوره کارشناسان مرمت شد مجسمه یاد شده،زائری را نشان می دهد که،کسانی که می گذرند یا ممکن است سقوط می کند،بنابراین این قسمت بریده و اصلاح شد.

ادرس باغ ملی شیراز

  • شیراز،حافظیه،خ. حافظ

بخش‌های باغ ملی شیراز

سردر باغ ملی شیراز تشکیل شده از سه قوس اجری میباشد در وسط باغ میدانی احداث کرده اند که چهار حوض قلبی شکل و یک باغچه در وسط آن قرار دارد ستون سنگی در وسط آن قرار دارد که در چهار طرف آن اشعار حافظ،سعدی و امام خمینی نوشته شده است.در ضلع شمالی،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در ضلع جنوبی فرهنگسرا تاسیس شده است این فرهنگسرا طرحی مدور دارد و در وسط آن حوض گرد بزرگی میباشد همچنین برنامه بازسازی این باغ در اسفند 1368 توسط شهرداری انجام شد.

بخش های باغ ملی شیراز

ساعات بازدید و بلیط باغ ملی شیراز

از باغ ملی شیراز همه روزه و در همه ساعات می توانید دیدن کنید و همچنین بازدید از این مکان رایگان می باشد.

بهترین زمان برای بازدید از باغ ملی شیراز

باغ ملی شیراز یکی از فضاهای سبز شیراز است که در هر فصل حلوه ای دیدنی دارد،در فصل بهار مملو از عطر بهار نارنج،در فصل بهار خنکی سایه درخت دارد و در زمستان درختانش نارنج دارد اما فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از باغ ملی شیراز است.

mohammad80

پست های مرتبط

هتل بزرگ رز شیراز

مهمانان بالای 8 سال به عنوان بزرگسال محسوب می‌شوند. خردسالان 0 تا…

شاهچراغ شیراز

در میان جاهای دیدنی شیراز حرم حضرت شاهچراغ شیراز همچون ستاره ای…

آرامگاه خواجوی کرمانی شیراز

گردشگران داخلی و خارجی شیراز را مقصدی محبوب می دانند دیدنی های…

دیدگاهتان را بنویسید